Top 10 alimente care ingrasa

Top 10 alimente care ingrasa

Carnatii, mititeii, mancarurile fast-food si carnea prajita, dar si produsele de patiserie ar trebui evitate sau consumate rar si in cantitati reduse.

 Aflati cu ce sa le inlocuiti.

Mititeii la gratar, hamburgerii, bauturile racoritoare sau inghetata sunt ingrediente de baza ale distractiilor, dar fac parte si din dieta zilnica a multor romani. Ele au insa un continut caloric mare si netezesc drumul catre o ingrasare rapida.

Aflati care sunt mancarurile de care trebuie sa va feriti si ce alternative sanatoase recomanda specialistii:

1. Carne tocata si grasa

Produsle din carne tocata, de tipul carnaciorilor, micilor sau hamburgerilor, contin de obicei multa grasime.

"Prepararea lor la gratar este un avantaj, intrucat se distruge o mare parte din grasimi, dar desigur ca si ramane mare parte. In plus, contin amidon, multi aditivi si conservanti", explica Stefan Ionut, consultant in nutritie la cabinetul Slim Life din Bucuresti.

Optati in schimb pentru peste, frigarui de pui, carne de curcan, file de vita sau cel mult pentru cotlet sau muschi de porc, consumate cu salata sau legume la gratar, fara cartofi sau multa paine, sfatuieste nutritionistul.

2. Mancarurile fast-food

Preparatele fast-food sunt special concepute pentru a concentra intr-un volum mic un numar foarte mare de calorii. "Deci contin nutrientii cel mai greu digerabili", adauga nutritionistul.

In plus, astfel de mancaruri au deficit de vitamine, minerale si antioxidanti, suprasolicita stomacul, ficatul si pancreasul si contin putine fibre. Unele dintre ele, precum hot-dogul, au contiunt ridicat de sodiu, care favorizeaza retentia de apa si poate duce la cresterea tensiunii arteriale.

3. Pui prajit

Chiar daca sunt eficiente in a hrani multe persoane, portiile mari de pui prajit va pot afecta nu numai greutatea, cat si sanatatea inimii. Alternativa sanatoasa este pieptul de pui la gratar. Pentru un gust mai bun, adaugati condimete naturale separate (fara mixuri din comert): piper de orice tip, sare (de preferat marina) sau cimbru.

4. Salate cu dressinguri grase

O salata cu cartofi si maioneza de dimensiuni medii are 180 de calorii si 12 grame de grasime, iar una cu varza si maioneza - 150 de calorii si 8 game de grasime. Caloriile cresc daca adaugati paste, crutoane sau focacia.

Sunt recomandate salatele fara sosuri bogate in grasimi, cu dressinguri din ulei de masline, otet balsamic sau suc de lamaie. Puteti opta de asemenea si pentru iaurt sau, cel mult, smantana cu 12% grasime.

5. Salatele cu carne prajita sau sunca
Salatele combinate cu un pic de carne pot reprezenta cina ideala, atat timp cat sunt usoare, racoritoare. Dressingurile bogate in calorii, aripioarele prajite de pui sau sunca grasa sunt nerecomandate.

In locul acestora adaugati pui la gratar, peste, ou sau branza putin grasa. Salata cu ton sau cu somon, greceasca (cu telemea si masline), tip Caesar (cu pui), bulgareasca (ou, telemea, masline, sunca de curcan) sunt cateva dintre recomandarile specialistului.

6. Cocktailurile
Consumate la piscina sau la terasa, cocktailurile, bauturi alcoolice cu fructe, aduc si ele multe calorii. Un Piña Colada poate avea de la 245 la 490 de calorii, in timp ce un Long Island are cel putin 520.

O alternativa mai sanatoasa e vinul simplu sau combinat cu apa plata sau carbogazoasa si poate cateva picaturi de suc 100% natural.

7. Sucurile racoritoare

Ceaiurile produse industrial, sucurile dulci, energizantele sau berea au in jur de 150 de calorii fiecare. Milkshake-urile si cafelele reci le depasesc cu mult.

Pentru a va potoli setea, specialistii va recomanda sa alegeti apa plata sau minerala, ceaiurile sau sucurile naturale. Variantele "light" ale anumitor bauturi sunt de evitat, mai spune Stefan Ionut.

8. Inghetata

Pentru a nu acumula in jur de 400 de calorii de fiecare data cand mancati o inghetata, este esential sa renuntati la topingurile cu un continut ridicat de grasime, sa cautati deserturi reci care au sub 150 de calorii, de tipul iaurtului inghetat, si topinguri naturale de fructe.

9. Produsele de patiserie

Placintele sau tartele cu mere, visine sau caise, au si ele un continut caloric ridicat, fara a-l depasi insa pe cel al produselor de cofetarie cu frisca si ciocolata. Toate pot fi inlocuite cu salate de fructe, compoturi sau sucuri naturale.

10. Snacksuri si chipsuri

100 de grame de chipsuri cu sare au in jur de 530 de calorii si 35 de grame de grasime. Snacksurile de tipul nachos au si ele 500 calorii si 23 de grame de grasime, in timp ce o cutie de floricele de porumb are 550 de calorii.

Inlocuiti astfel de gustari cu fructe, legume, biscuiti din cereale integrale sau iaurturi.

"Consumati salata cu ton sau cu somon, greceasca (cu telemea si masline), tip Caesar (cu pui), bulgareasca (ou, telemea, masline, sunca de curcan".
STEFAN IONUT, consultant in nutritie la cabinetul Slim Life din Bucuresti

530 de calorii
contin 100 de grame de chispuri, in timp ce o cutie de floricele de porumb are 550 de calorii

Testimoniale

  • 1
  • 2

“La data de 13 ianuarie "paseam sfios pe holul cabinetului tau" purtand pe umeri o greutate de 104 kg...pe 13 aprilie incheiasem procesul de slabire si ajunsesem(fara prea mari eforturi)...

Read more

“Din marturisirile omului obez....:)..as putea preciza disperarea omului obez care porneste catre cabinetul vostru, pentru prima oara. Sunt multe cazuri si difera unul de celalalt...sa ne referim numai la omul...

Read more

Urmareste-ne pe Facebook: